Adverteren: yes or no? Ik vind de mogelijkheden van adverteren via Instagram en Facebook top. Het biedt je onder andere de mogelijkheid om mensen met hele specifieke interesses aan te spreken, die jou nog niet kennen ?. Hoe cool is dat ?. Voordat je gaat starten met adverteren, check dan wel even deze checklist of je er klaar voor bent ?.

Is je aanbod duidelijk?

Wat heb jij jouw ideale klant te bieden? Is jouw aanbod duidelijk? Ben je klaar om te groeien? Kun je meer klanten aan op dit moment? Is je bedrijf hier op ingericht? Dit zijn echt belangrijke vragen voordat je start met adverteren.

Lever je al waarde met je content?

Plaats je regelmatig waardevolle content op je tijdlijn? Als je gaat adverteren is het belangrijk dat je ook zichtbaar bent met branding en engagement georiënteerde content. Content waarmee je echte waarde levert aan je doelgroep. Als mensen je niet kennen, dan kopen ze niet. Ga eerst aan de slag met het vergroten van je organische (gratis) bereik.

Goede landingspagina

Zorg voor een goede pagina op je website. Wat wil je dat mensen doen zodra ze op je site komen? Een product/dienst aanschaffen? Een (gratis) e-book downloaden? Noem maar op. Zorg voor een helder doel op deze pagina.

Voordat je op de knop adverteren drukt, wacht ⛔️. Check of je pixels goed staan. Pixels wat? Deze pixels meten wie er op je website komt en het mooie is ?, je kunt deze specifieke eerdere bezoekers van je website op een later moment ‘retargetten’ (oftewel: opnieuw benaderen met een relevante advertentie). Zonde als je deze kans mist.

Ken je doelgroep

Weet wie je doelgroep is ?‍?‍?‍?. De targetingmogelijkheden zijn enorm. Hoe beter jij weet wie je wil bereiken, hoe meer succes je gaat halen uit je advertenties ?.

Maak jij al gebruik van Instagram of Facebook Advertising? 

Wil je meer (online) verkopen, leads verzamelen of bezoekers op je website? In de workshop ‘Make your own ads’ ga ik jou leren hoe je succesvol gaat adverteren op Instagram en Facebook. Zodat je business keihard kan gaan groeien. Check de eerst volgende data.

Pin It on Pinterest