Werk jij nu nog uurtje factuurtje, maar zou je liever een op schaalbaar verdienmodel willen hebben? Veel ondernemer beginnen met ondernemen om meer vrijheid te ervaren en om vanuit purpose een impact te maken. Maar toch komen ze er in de praktijk achter dat dit allemaal niet zo makkelijk is. 60 uur per week werken. Meer weekenden met de laptop open dan dicht. ’Niet kunnen slapen omdat je piekert over alles wat op je to-do lijstje staat. En vakantie, wat is dat? Zo zag mijn leven er ook uit. Ik was alle flow en purpose kwijt, terwijl dit voor mij dé redenen waren om te beginnen met ondernemen.

Toen ik begon met ondernemen, wilde ik namelijk een impact maken en andere ondernemers helpen. Dat deed ik ook wel, maar op een uitvoerende manier. Vooral gericht op marketing en het beheren van advertentiecampagnes.  Ik voelde dat ik meer wilde, dat ik wilde teachen en coachen. Maar ik zat vast in mijn eigen business.

Tot ik februari 2020 besloot dat ik er mee moest stoppen. Het was niet wat ik echt wilde. De vrijheid die ik wilde was ver te zoeken en het vlammetje van mijn purpose die eerst zo sterk brandde was bijna uitgedoofd.

Ik wilde meer vrijheid en ondernemen vanuit purpose. Iets doen waar ik met mijn hele hart en ziel achter sta en waarmee ik een grote impact kan maken. Daarom nam ik afscheid van de 35+ klanten die ik toen had. Ik stopte volledig met het uurtje factuurtje businessmodel en ging over op een op schaalbaar verdienmodel. 

Dit was een ongelofelijk spannende keuze, maar ik was vastbesloten om mijn purpose te gaan volgen en doen wat ik diep van binnen voelde. Nu ben ik echt extreem dankbaar dat ik toen die keuze gemaakt heb. Dat ik ben gaan doen wat ik écht wilde, namelijk het helpen van ondernemers om vanuit flow en purpose te ondernemen. 

Door middel van een aantal stappen ben ik van uurtje factuurtje naar een op schaalbaar verdienmodel gegaan. Ik ben slimmer gaan werken en heb mijn eigen marketing- en sales strategie onder de loop genomen. Hierdoor lukt het mij nu makkelijk om de onlineprogramma’s te vullen en online trainingen en cursussen te verkopen. 

Own je eigen kwetsbaarheid 100%

Ik vond het in het begin lastig om mijn eigen verhaal volledig te omarmen en het als kracht te zien. Maar toch besloot ik op mijn verhaal te gaan opschrijven. In de hoop dat mensen zich erin herkennen, zich gehoord voelen en het idee hebben dat ze niet alleen zijn in situaties waarin ze zich even helemaal kwijt zijn. 

Toen ik uiteindelijk mijn verhaal deelde, werd ik overspoeld met lieve berichtjes. Maar dat niet alleen. Het zorgde voor een diepere connectie met mijn huidige klanten, maar ook met nieuwe klanten die ik sprak in sales gesprekken. 

Door jouw persoonlijke verhaal te delen, creëer je niet alleen diepere connecties met je huidige klanten en volgers. Je gaat ook de juiste klanten aantrekken. Klanten waar jij blij van wordt en die bij jou passen.

Daarnaast maak je ook een impact met het delen van je verhaal. Het opent namelijk een deur voor andere mensen om ook hun verhaal te gaan delen. Je creëert als het ware een rimpel effect.

Focus je op marketing en sales

Misschien denk je nu ‘eh Sharona, dat is toch logisch?’. Maar waarschijnlijk ken je ook wel de uitspraak ‘bij de loodgieter lekt de kraan’. Dat was bij mij in ieder geval wel het geval. Ik was heel goed in het bedenken van goede strategieën voor mijn klanten, maar in mijn eigen business was de kraan aan het lekken. 

Ik ben mijn eigen marketing- en sales strategie gaan optimaliseren. Heb een geautomatiseerde sales funnel gemaakt en ben mijn eigen advertising- en 

marketing strategie gaan opschalen. De resultaten hiervan waren echt mind blowing!

Door dit geautomatiseerde proces stappen er iedere dag weer nieuwe mensen in mijn trainingen en cursussen in en krijg ik regelmatig aanvragen voor mijn trajecten. 

Daarom is het dus ook zo belangrijk om je te focussen op marketing en sales. Kijk waar je dit nog kan gaan optimaliseren, want hier zit vaak de potentie voor groei. 

Hulp vragen is niet zwak maar slim 

Het is goed om dingen zelf te willen doen en om zelf dingen uit te zoeken. Maar het is nog beter om hulp te vragen. We zijn namelijk heel goed in onszelf saboteren op momenten dat dingen spannend worden. Maar ook zien wij niet altijd onze eigen blinde vlekken. 

Daarom heb ik zelf in februari geïnvesteerd in een business coach en een breathwork coach. 

Het was een grote en spannende investering, maar ik ben heel blij dat ik de stap heb gezet. Hierdoor ben ik namelijk in een mega stroomversnelling beland. 

Nu ben ik er ook 100% van overtuigd dat iedereen een coach nodig heeft, op welk niveau je ook zit. Ook als je zelf een coach bent. Misschien denk je dat het een zwakte is, maar dat is absoluut niet waar. 

Ga op zoek naar like minded people 

Ondernemen kan soms best eenzaam zijn. Het is dan heel fijn om een groep met mensen te hebben die net zo ambitieus zijn als jij. Die ook grootse dromen hebben en een grote impact willen maken. Zodat je met hun kan sparren over je business problemen, maar ook om samen je wins mee te vieren. Een groep met persoonlijke chearleaders die net zo hard juichen om je successen als dat jij doet. 

Deze vier dingen, hebben er echt voor gezorgd dat ik binnen 4 maanden een enorme transformatie heb gemaakt. Hierdoor ben ik afgestapt van het uurtje factuurtje model en heb ik nu een op schaalbaar verdien model. Waardoor ik nu écht onderneem vanuit flow en purpose. 

Benieuwd naar het hele verhaal? Besluit dan hier de podcast!

Pin It on Pinterest