Online cursus geldverdienen met webinars

In deze online cursus leer ik je in 5 modules hoe je je eigen winstgevende webinar strategie opzet. 

Je bent niet meer afhankelijk van constant posten op Instagram, maar je trekt op de automatische piloot nieuwe klanten aan voor je trajecten, (online) programma’s, trainingen of aanbod. 

In deze online cursus leer ik je de exacte stappen om een winstgevend webinar op te zetten waarmee je terugkerend nieuwe klanten aantrekt

Mijn eerste webinars waren niet meteen een groot succes. Ik vond het fantastisch leuk om te doen, maar er kwamen geen klanten uit. Ik snapte er eerlijk gezegd NIKS van, want ik had de deelnemers zoveel waarde gegeven. 

Na het webinar kreeg ik reacties als: ”Dankjewel, ik ga ermee aan de slag!’‘ of ”Dankjewel, ik laat het even bezinken alle informatie”. Vervolgens waren deze potentiële  klanten weg en hoorde ik nooit meer wat. 

Later ontdekte ik wat het probleem was van mijn niet converterende webinars. De grootste reden was dat ik veel te veel waarde gaf en daarmee mijn ideale klant overweldigde.

Inmiddels heb ik de code volledig gekraakt. Wekelijks trek ik nieuwe klanten aan met webinars. En verdien ik tussen de 10.000 – 20.000 winst per maand met deze strategie. 

Het mooiste aan deze strategie vind ik de vrijheid die het mij geeft. Ik ben niet meer afhankelijk van ”actieve” marketing waarbij je constant (het liefst dagelijks) moet posten op Instagram om nieuwe klanten te bereiken. Mijn webinar strategie bestaat uit het automatisch leads generen via o.a. META advertenties in combi met een krachtig webinar en een ijzersterke sales funnel. 

Ik kijk er naar uit om het jou ook stap voor stap te leren. In 5 modules zet je jouw webinar op.

 

Waarom webinars zo goed werken 

Posten, posten, posten. Je bent constant kleine content items aan het ”uitdelen” op social media in de hoop dat mensen de aandacht hebben om het even te lezen. 9 van de 10 keer scrollen ze er gedachteloos voorbij, want ze zien naast jouw posts nog 100 andere posts van anderen. Echte aandacht heb je niet 😵‍💫. 

 Met contentmarketing op Instagram duurt het heel erg lang voor je ideale klant echt ‘opgewarmd’ is om iets bij je te kopen. Het kan vaak wel maanden duren!

Veel ondernemers stoppen ontzettend veel tijd in Instagram en dat is zonde. Begrijp me niet verkeerd want Instagram is ook zeker één van mijn marketingkanalen. En zorgt voor een leuke cash boost boven op mijn andere inkomsten die NIET uit Instagram komen.

Het grootste deel van mijn omzet komt namelijk uit webinars. Een marketing strategie waarmee je echt de volledige aandacht hebt van je ideale klant. En waarmee de kans dus 100x groter is dat iemand ook echt klant bij jou wordt na het zien van jouw webinar.

 Met webinars kun je jouw ideale klanten in rap tempo ‘opwarmen’ en klaar maken voor een aankoop. De deelnemers in jouw webinar luisteren namelijk 1-2 uur aandachtig naar jouw verhaal. Er is geen (of weinig) afleiding van andere ‘verkopers’. Dat zorgt ervoor dat mensen snel voelen: ik wil met jou verder of niet. Bij webinars heb je mensen binnen 2 uur klaar voor een aankoop. Terwijl dat op Instagram vaak wel maanden duurt.

De resultaten van mijn klanten

Hoe werkt de cursus?

Je krijgt toegang tot 5 uitgebreide modules, bestaand uit video’s, templates en opdrachten.

De cursus is in ongeveer 4 uur te volgen, maar natuurlijk is het fijn om wat extra tijd in te plannen om aan de slag te gaan met het opzetten van jouw winstgevende webinar. In iedere module zitten concrete stappen, opdrachten en templates om direct aan de slag te gaan met het opzetten van je webinar. 

In de eerste week focus je je vooral op het bepalen van het thema en de vorm van jouw webinar. En maak je een concrete planning voor het ontwikkelen van je webinar. 

In de tweede week ga je aan de slag met een strategie om zoveel mogelijk aanmeldingen (leads) te generen voor jouw gratis webinar. Je maakt een aantrekkelijke aanmeldpagina en ik leg je uit hoe je op een organische manier via Instagram aan inschrijvingen komt. Maar ik leg je ook stap voor stap uit hoe je op een veel duurzamere manier inschrijvingen krijgt met META advertenties op FB en/of IG.

In de derde week ga je aan de slag met het maken van de inhoud van je webinar en de slides. Ook neem ik je mee in hoe je met de juiste mailtjes vooraf aan het webinar een hoge opkomst krijgt aan live kijkers. 

In de laatste week neem ik je mee in hoe je ervoor zorgt dat je na het webinar aankopen krijgt vanuit je sales funnel. 

SAMENGEVAT: Met deze cursus heb je binnen enkele weken je eerste webinar live!

Dit ga je leren:

Module 1 - De voorbereidingen voor een winstgevend webinar

  • Wat zijn de succesfactoren van een winstgevend webinar.
  • Welk aanbod kun je het beste verkopen in jouw webinar.
  • De verschillen tussen een live, automated en on demand webinar en welke je het beste kan kiezen.
  • Waarom je je webinar liever niet een webinar noemt en hoe dan wel.
  • Hoe kies je een onderwerp/thema waar veel mensen interesse in hebben.
  • Het beste tijdstip van je webinars uitkiezen.
  • Welke tools heb je nodig om je webinar te geven (ik geef gratis en goedkope opties).
  • Het inrichten van de tool Webinargeek (dit is mijn favoriete tool).
  • Een stap voor stap planning voor het ontwikkelen van je (eerste) webinar. Met deze planning kun je binnen 4 weken je eerste webinar live hebben.

Module 2 - Het generen van inschrijvingen voor je webinar

  • Hoe schrijf je een goede inschrijfpagina (+ template die je kan gebruiken ter inspiratie).
  • De manier om je huidige volgers op Instagram enthousiast te maken voor je webinar. Je krijgt voorbeeld posts en stories voor het promoten voor je webinar op Instagram.
  • Hoe automatiseer en optimaliseer je het lead generatie proces op Instagram met de tool ”Many Chats”
  • De manier om consistent en volledig automatisch leads te generen voor je webinar met META advertenties (Instagram en/of Facebook). Je krijgt voorbeeld advertenties voor het promoten van je webinar.
  • Een stap voor stap tutorial voor het opzetten van je advertentie in de FB business manager (het systeem om ads in te maken).

Module 3 - Een winstgevend webinar maken en geven

  • Je leert de exacte opbouw die je wil toepassen in je webinar om een zo hoog mogelijke conversie te behalen.
  • Je krijgt voorbeeld slides (Canva template) die je kan gebruiken voor jouw eigen webinar.
  • Je leert hoe je op een prettige en niet salesy manier de sales pitch opbouwt aan het einde van je webinar.
  • Ik neem je mee in mijn webinar routine: wat doe ik vooraf aan het webinar om in de juiste energie te komen. 

Module 4 - De conversie verhogen met een slimme sales funnel

  • Je leert welke mailtjes je na het webinar wil versturen om deelnemers van de ”overweeg modus” naar de ”koop modus” te krijgen.
  • Je leert hoe je gebruik kan maken van een replay voor niet-kijkers en hoe je hen vervolgens alsnog activeert om zich aan te melden voor je aanbod.
  • Je weet op welke manier je sales kan generen uit de niet kopers. Ook deze kun je namelijk nog een downsell doen. Ik leert precies welke down sell goed werkt en hoe je dit aanprijst in je funnel.
  • En nu verder: hoe schaal je je webinar strategie verder op in de toekomst zodat je duizenden euro’s vrijwel passief inkomen kan verdienen.

Module 5 - Het opschalen van je webinar strategie voor meer resultaat

  • (deze module komt uiterlijk 6 mei 2024 online)

Voor wie is de cursus geschikt?

Ik ben ervan overtuigd dat voor HEEL veel ondernemers een webinar strategie ideaal is. Zeker als je op dit moment het volgende ervaart:

– Het kost je moeite om leads op te warmen voor een aankoop.
– Je ziet er tegenop om constant zichtbaar te zijn op Instagram of je wil hier niet 100% afhankelijk van zijn.
– Je zoekt naar een niet salesy manier om je boodschap over te brengen en mensen te laten kennismaken met jou.
– Je wil je aanbod op een passieve manier verkopen en nu ben je veel tijd kwijt aan marketing en sales.

Het beste sluit een webinar strategie aan bij ondernemers die het. volgende verkopen:

– 1:1 trajecten (coaching, training, healing, therapie, kennis)
– Groepstrajecten of trainingen
– Online cursussen en programma’s 
– Hybride aanbod (combi tussen 1:1 / groep en online)

Heb je nog een vraag? Misschien staat die hier tussen:

Hoelang hou ik toegang?

Je behoudt onbeperkt toegang tot de modules en eventuele toekomstige updates.

Heb ik naast de cursus nog meer investeringen te doen in tools?

Dit is niet essentieel, maar als je wil werken met een webinar tool zoals WebinarGeek dan moet je rekening houden met een maandelijkse investering van 39,- per maand. Je kunt ook webinars geven via goedkopere opties zoals Zoom (lage investering) of Google Meets (gratis).

Als je wil werken met META advertenties (Instagram en Facebook) dan heb je ook een investering te doen in advertentiebudget. Mijn advies is om te starten met minimaal €100,- per maand. 

Uiteraard zijn dit allemaal investeringen die je makkelijk terugverdiend. Om je kort mee te nemen in wat het mij kost en oplevert:

Kosten:
WebinarGeek = €60,- per maand (ik heb een groter abbonement)
Advertentiekosten = €2000-€3000,- per maand (ik ben ooit gestart met 100,- per maand)

Opbrengsten
Verkoop van programma’s = 13.000 – 23.000,- per maand omzet 

Dat is een winst van ongeveer 10.000 – 20.000 per maand!

 

 

Hoeveel tijd kost het opzetten van een gratis webinar?

Ik ga heel eerlijk met je zijn. Het kost tijd! Het opzetten van je webinar strategie staat niet binnen een paar uur. Met deze cursus kun je wel veel tijd besparen omdat ik je de exacte stappen + templates geef om alles op te zetten. Maar daar alsnog is het een tijdsinvestering. Ik ben zelf ongeveer 6 maandenlang wekelijks een halve dag per week bezig geweest met het opzetten en optimaliseren van deze strategie. Maar het resultaat is dat ik daarna een automatisch systeem had wat mij maandelijks 10.000 – 20.000 winst oplevert. Momenteel bespaart het mij enorm veel tijd in mijn bedrijf. Waar ik in het verleden intensieve lanceringen draaide om mijn programma’s te verkopen, verkoop ik ze nu op de automatische piloot via webinars. 

Ik denk altijd zo:

Alles wat de moeite waard is, kost moeite! En als het makkelijk was (binnen uurtje geregeld) dan zou iedereen het doen. 

Om een leven en business te creëren die jouw ultieme vrijheid geeft, heb je eerst wel tijd en geld te investeren om ‘m zo te bouwen. 

 

Ik ben starter, is de cursus geschikt voor mij?
Webinars worden vaak ingezet door ondernemers die in je groei- of opschaalfase zitten van hun onderneming. Ik vind dat eigenlijk heel jammer, want ook als starter is het een ideale methode om nieuwe klanten aan te trekken.

Pin It on Pinterest